All good things must come to an end, Dexter finale (spoilers)

Det er underligt at se en af sine yndlingsserier ende. Det skete i 2010 da min absolutte yndlingsserie Lost sluttede. Igår skete det igen, da Dexter kom til sit aller sidste afsnit.
Jeg stod op klokken 2.30 i nat for at gøre mig klar til at se live stream. Jeg var simpelthen nødt til at se finale afsnittet live, ligesom jeg gjorde dengang i 2010 da Lost sluttede.

Jeg er rigtig glad for at Dexter ende nu. Jeg synes 8 sæsoner er en perfekt længde på en serie. Godt nok er Dexter kun på 12 episoder i hver sæson, men det har alligevel været en perfekt. Desuden synes jeg virkelig det var på tide. Jeg kunne ikke se hvor serien ellers skulle hen.
Sæson 8 har absolut ikke været en af mine yndlings. Den er nok i bunden sammen med sæson 3 (Miguel Prado var ulidelig!). Jeg synes sæsonen har være bumpet, halvkedelig og det har bare virket som om de skulle finde på noget, for nu var det ved at være slut.
Jeg synes selve idéen med sæsonen var super. Jeg kunne godt lide “The Brain Surgeon”, og jeg kunne godt, på en eller anden måde, lide Dexters forhold til Vogel. Jeg har lidt et hate/love forhold til hende. Jeg må også sige, at jeg måske havde håbet at hun var en af de onde. Der var bare noget over hende, og det kunne have været perfekt. Jeg kunne dog vildt godt lide at hendes søn, Oliver Saxon var The Bad Guy i denne sæson. Jeg synes historien om ham var rigtig god, og jeg kunne bare virkelig godt lide ham. Han var super. Derfor ville jeg også ønske, at sæsonen havde været bedre, for han kunne bare være blevet brugt bedre. Der skulle have været mere guf på den historie.

Hvorfor skulle Masukas datter introduceres i denne sæon, når hun slet ikke blev brugt til noget? Igen, hvis hun havde været ond, så ville det have været fedt, men nej, hun var det bare. Det var overflødigt, og tiden kunne være brugt bedre. Jeg ved heller ikke helt hvad jeg synes om, at Masuka har en datter. Det er sku lidt for underligt.

Hannah og Dexter. Perfekt. Jeg har altid godt kunne lide Hannah McKay og hendes og Dexters forhold har bare altid virket… rigtigt. Det gjorde mig ingenting at se hende vende tilbage i denne sæson. Jeg ved, at mange ikke bryder sig om hende, men jeg synes hun er skøn. Og igen, hende og Dexter, det er altså kemi der vil noget.

Jeg synes finaleepisoden var urealistisk i nogle af scenerne, og det var rigtig ærgerligt. Hvis det ikke var fordi det var sidste afsnit og jeg sad med tårer i øjnene (for det gjorde jeg, fra start til slut) så ville jeg nok enten have grinet eller været sådan lidt “WTF”. Feks. når Dex bærer Debras lig ud af hospitalet. Der er ikke et øje der ligger mærke til ham. Øh, helt ærligt. Jeg tror sku nok man lægger mærke til en mand der ruller en båre ud af hospitalet og bærer en krop ud på sin båd. Nej. Bare nej. Det gav ingen mening for mig.
Der var også dér hvor Dex stikker Saxon i halsen. Batista og Qiunn siger ingenting til det. Det var selvforsvar. Ah, det kan man jo så godt se at det ikke er. Quinn ved godt om Dexter, det er jeg sikker på. Det siger hans look. Der var jo også den gang i den varevogn. Quinn ved godt at der er noget med Dexter.
Lad os lige snakke om Quinn.  Jeg kunne ikke udstå Quinn til at starte med, men nu elsker jeg ham! Og hvor er det perfekt at ham og Deb finder sammen tilsidst. Den perfekte slutning… bortset fra at Deb dør. Hvorfooooor? Det er seriøst det værste der kunne ske. Jeg kan ikke komme mig over det.
Jennifer Carpenter siger det nu fint: “ I’m not sure a happy ending was possible for her. This was her happy ending.” (Ja, jeg græder. Don’t judge!)

Jeg hader Dexter for at forlade Harrison. Ja, jeg kan godt forstå at han føller han skal beskytte Harrison og Hannah fra ham selv, men han forlader sin søn. Det havde jeg virkelig ikke set komme. Det var forfærdeligt at se Dexter sige jeg elsker dig til Harrison, og sige, at han altid skulle huske det. Det var nok en af mine yndlingsscener. Det var hjerteknusende.

Jeg ELSKER aller sidste scene hvor man ser Dexter i sit nye liv, og hvor han helt til slut kigger på os. Det blik. Wow. Jeg ved ikke hvad det blik siger os, men jeg tror det siger “jeg er ikke færdig med at dræbe”…

En sidste ting; Hvor er det dog ærgerligt at Vi ikke får set Saxon pakket ind i plastik. En sidste mand på bordet. Det ville have været perfekt.
Aller aller sidste ting; jeg elskede Zach. Det ville også have været cool, at have set mere til ham.

Men for at være helt fait, så har jeg nu nydt sæsonen, der var bare nogle ting jeg ville have skulle være anderledes, men sådan er det vel altid. Jeg har været super godt underholdt.
Dexter er en fantastisk serie!

dex

Hvor fucking hot er det billede lige? Loves it!

Skriv et svar

