Læst i; Juni 2013

Jeg har slet ikke fået skrevet om mine læste bøger i juni. Jeg har simpelthen haft så travlt med at have ferie, så jeg har ikke lige haft tid til at skrive.
Det var en rigtig god læsemåned i juni måned. Jeg ved ikke hvorfor, men måneden var bare været utrolig lang, og jeg nåede at læse en masse.
Der bliver ikke noget indlæg for juli. Jeg har skam læst, men jeg er ikke færdig.

dbDen første bog jeg læste i juni måned var Da Vinci Mysteriet af Dan Brown. Ja, underligt nok, havde jeg aldrig læst den før. Og jeg har ellers læst alle DB’s bøger, for jeg elsker virkelig hans stil. Men Da Vinci Mysteriet, hans mest berømte bog, havde jeg aldrig læst, så jeg tænkte, at det var på tide. Efter at have læst Dan Browns nyeste bog Inferno, var dette godt nok.. anderledes. Ikke at Inferno ikke var god, men hold nu op, Da Vinci Mysteriet er jo en helt anden liga. Da Vinci mysteriet er spændende, intens, uhyggelig. Den er fantastisk skrevet, der er twists som man ikke regner med. Det er bare fantastisk.
Endnu en gang, så overgår den ikke Dan Browns Engle og Dæmoner.. men den er helt klart oppe omkring mine yndlingsbøger. Jeg er helt vild med Da Vinci Mysteriet. Jeg elsker virkelig hvordan Dan Brown kan skrive en masse fakta uden at gøre det kedeligt, og samtidig sætte en historie sammen rundt om faktiske “begivenheder” eller hvad man siger.. det synes jeg virkelig er en fantastisk egenskab.

TheMaze_Runner_coverDen anden bog jeg har læst er den føste bog i The Maze Runner serien, som, så genialt, hedder The Maze Runner. Som jeg skrev et mit tidligere indlæg, er den eneste grund til, at jeg ville læse The Maze Runner fordi Dylan O’brien (Som jeg eeeelsker), skal spille hovedpersonen Thomas i filmen. Og jeg kan bedst lide at have læst bogen før filmen, så derfor tænkte jeg, at jeg ville læse den Desuden er det en bog/serie der bliver snakket meget om, så jeg var lidt nysgerrig.
Jeg synes den var rigtig god. For det første er det rart for en gangs skyld at læse en bog med en dreng som hovedrolle. Man kan sku godt blive lidt træt af de kvindelige hovedroller. Jeg synes Thomas var re sød. Også en smule irriterende, og lidt for “sej” til tider, men hvem vil læse om en tøsedreng der ikke tør noget? Jeg kunne godt lide handlingen, og jeg følte mig godt underholdt hele vejen gennem bogen. Dog var jeg ikke meget for “The Grievers”, som er bogens mystiske væsner. Jeg er ikke meget for “sci-fi” uhyrer, men da dette er en dystopisk bog, passer det vel fint ind. Jeg kunne godt lide karaktererne, dog var jeg ikke meget for Thomas’ kærlighedsinteresse Teresa. Jeg var heller ikke så vild med deres evne til at snakke med hinanden i tankerne. Det fungerede egentlig fint nok, men jeg synes bare det var lidt åndsvagt, og alt det der med “jeg har kendt hende før, jeg føler en forbindelse”, kom bare lidt for hurtigt og var lidt for meget.
men alt i alt en rigtig god bog. Nu glæder jeg mig til at se filmen!🙂

TheScorch_Trials_coverDen tredje og sidste bog jeg fik læst i juni var The Scorch Trials, bog to i The Maze Runner trilogien. Jeg var nødt til at fortsætte, når jeg alligevel havde alle bøgerne hjemme.
Jeg kunne faktisk bedre lide The Scorch Trials end The Maze Runner. Man kendte (selvfølgelig) karakterene bedre, og jeg synes det var sjovere at følge dem igennem den historie der var I The Scorch Trials end i The Maze Runner. I denne bog begyndte jeg had hade Teresa endnu mere, og jeg er glad for, at der kom en anden pige ind i Thomas’ liv, nemlig Brenda. Hun var godt nok lidt ligefrem, men hellere hende end Teresa. Godt nok finder man så ud af, at alt hvad Teresa gjorde, var for at beskytte Thomas og gruppen, men nej. Jeg synes stadig at hun er en foræder.

Men alt i alt var historien langt bedre end The Maze Runner. Det var flere twists. Jeg synes især godt om tilføjelsen til gruppen, i form at Jorge og Brenda. Disse to karakterer synes jeg rigtig godt om!
Grunden til, at jeg ikke skriver så meget til disse bøger, er fordi at der alligevel er lidt tid siden jeg har læst dem nu, så de er ikke helt klare i min hukommelse. Jeg havde eller tænkt over nogle ting som irriterede mig ved hver bog, men dem har jeg simeltpeh glemt. Men jeg ved i hvert fald, at The Scorch Trials er god

I juni begyndte jeg også på den trejde og sidste bog i serien, men den er jeg ikke færdig med, så derfor skriver jeg ikke om den. Jeg er også igang med min nye yndlingsbog, Under Kuplen af Stephen King, som der nok bliver skrevet om i Læst i; August!🙂

Skriv et svar

