Læst i: Maj 2013

Som man nok kan se, lavede jeg ikke nogen “Læst i” i sidste måned.. fordi jeg ikke fik læst nogen bøger. Jeg fik læst, men jeg fik ikke læst nogen bøger færdig, og jeg skriver kun når jeg har læst bøgerne færdig.

inferno_226791I denne måned har jeg kun fået læst én bog, nemlig Inferno af Dan Brown, som jeg havde glædet mig SÅ meget til at læse. Jeg har altid set Dan Brown som værende en af mine yndlings forfattere. Min yndlingsbog er jo Engle og Dæmoner, og så elsker jeg også Morderisk bedrag. Jeg synes, at Dan Brown laver nogle rigtig spændende og anderledes bøger, så jeg havde glædet mig rigtig meget til Inferno.

Jeg vil ikke sige at den skuffede, men jeg vil nok sige, at den ikke er så god som jeg havde håbet. Jeg synes bogen gik ret langsomt fremad, dem var lidt svær at følge med i i starten fordi jeg ikke helt forstod hvorfor nogle ting skete.
Den var i det hele taget bare lidt forvirrende, der var mange karakterer at holde styr på, hvem var onde hvem var gode, hvorfor, hvorfor ikke. Hvad fanden sker der? Jeg synes det var lidt rodet til tider.
Plottet var måske heller ikke lige mig, da det blev en smule for.. teknisk, eller.. ja, jeg ved ikke hvordan det skal forklares, men jeg synes måske, at det var lidt for meget. Lidt for voldsomt .

De sidste 200 sider må jeg dog sige var ret gode, for det kom der en masse spænding, og der kom fart på, ligesom man kender fra DB’s andre bøger. Dog er der stadig nogle ting jeg ikke helt forstår ved bogen, nogle ting jeg ikke rigtig synes blev forklaret, og det irriterer mig rigtig meget. Især fordi jeg synes det var lidt latterligt, men det ville måske have været mindre latterligt, hvis der havde været en ordentlig forklaring på hvorfor det var sådan.

Jeg synes stadig, at Dan Brown skriver helt fantastisk godt. Jeg er vild med hans malende beskrivelser af steder. Dog kan der nogle gange godt være for mange beskrivelser, hvor man tænker “okay, kom videre med historien.”

Det er en okay bog. Men den er milevidt fra Engle og Dæmoner. Der er nok ikke nogle bøger der kommer op på siden af den.

 

Skriv et svar

