Læst i: Februar 2013

Måneden har ikke stået på vildt meget læsning. Den startede ellers godt ud med, at jeg begyndte på Beautiful Creatures allerede i starten af måneden. Og selvom den fangede mig, gik jeg desværre i stå med den, og så nåede jeg ikke at læse den færdig inden jeg skulle ind og se filmen, og så gad jeg ligesom ikke. Jeg må se om jeg kan læse den færdig i marts.
Så i Februar har jeg kun læst én bog, men den fortjener som sådan også at få sit eget indlæg, for jeg kunne rigtig godt lide den!

Bogen jeg har læst er Delirium af Lauren Oliver. Ja, igen er jeg ikke den hurtigste på bog-trends. Bogen har været kendt i lang tid, men jeg har først fået fingrene nu, lige i perfekt timing, for 3’eren i serien udkommer faktisk idag, den. 5 marts (den er bestilt!). Så jeg håber på at få læst både 2’eren og 3’eren snart.

Jeg kunne rigtig godt lide Delirium. Nej… jeg ELSKEDE den. Det er klart en af mine absolutte yndlings YA fantasy/dystopian bøger. Jeg er held vild med konceptet om at kærlighed er det værst tænkelige, at det er en sygdom som skal kureres. Det er noget der ligger så langt fra mig, fra de fleste mennesker vil jeg tro, og derfor er det super spændende at læse om en verden hvor det faktisk er en realitet.
Det er skræmmende at bogen er så realistisk. Det er ikke en “overdrevet” bog hvor verden (usa) er blevet delt op i forskellige factions, og verden bliver ikke styret af bestemte mennesker. Eller jo, men ikke på samme måde som i andre bøger. Denne er faktisk meget realistisk, hvilket klart er en af de ting der gør den spændende synes jeg.
Jeg er vild med karakterene (Selvom jeg er ved at være godt træt at de kvindelige hovedpersoner der ikke synes de er pæne. At de ikke er noget specielt. Næste gang jeg skriver en historie, så skal hovedpersonen synes hun selv er skide lækker!)
Romantikken er perfekt, fordi den netop foregår i et samfund hvor det er forbudt. Forbudt kærlighed. Så bliver det da næsten ikke bedre, vel?. Jeg kan godt lide hvordan Lena, hovedpersonen, i starten glæder sig til a blive kureret. Hun går faktisk og glæder sig! Men så møder hun Alex, og så bliver alt helt anderledes.
Jeg elsker, at hvert kapitel starter med et lille stykke fra bla. andet The Book of Shh, eller gamle rim. Det giver sådan en god start på hvert kapitel, og giver et godt indtryk af hvordan samfundet er.

Jamen altså, jeg kunne nok blive ved, for som man måske kan forstå, så er jeg meget begejstret for bogen.
Jeg er gået igang med Pandemonium! Glæder mig til at se om 2’eren er lige så god!

Skriv et svar

