Læst i: Januar 2013

Det er blevet tid til årets første, og i det hele taget det første, “Læst i” indlæg. Jeg er endelig begyndt at læse igen, og har fået mit læsehumør tilbage, og det er så dejligt. Jeg har en masse bøger jeg gerne vil læse, så forhåbentlig kan jeg få læst en masse i 2013, på trods af, at jeg er startet på min uddannelse.
Det er underligt at sige, at jeg er stolt af at have læst to bøger i januar måned. Det burde ikke være noget at være stolt over, men siden jeg har været virkelig sløv med læsningen før, føler jeg, at det er noget at være stolt af.
“Læst i” er ikke ment som anmeldelser, men mere en oversigt over hvilke bøger jeg har fået læst, og hvad jeg synes om dem.

divergent_hq Den første bog jeg har læst i år er Divergent af Veronica Roth. Jeg vil rigtig gerne læse de kendte fantasy og dystopiske bøger. Jeg er altid lang tid om at komme med på bølgen, fordi jeg simpelthen bare kommer for sent igang. Det må jeg blive bedre til!
Jeg kunne super godt lide Divergent. Jeg synes den var utrolig spændende hele vejen igennem, og jeg kunne godt lide karakterene. Især Four kunne jeg godt lide, og jeg går spændt og venter på hvem der bliver castet til at spille ham i den kommende Divergent film. Jeg synes personligt at Shailene Woodley er helt forkert castet, så forhåbentlig bliver de andre valgt bedre (Bare Alex Pettyfer ikke bliver castet som Four, så er jeg glad. Han er bare slet ikke Four!)
Jeg kan godt se, at det måske mangler en forklaring på hvorfor samfundet i Divergent er som det er, hvordan de er blevet delt op i de forskellige factions, men egentlig var det ikke noget der irriterede mig mens jeg læste.
Super super bog. Jeg skal have læst to’eren, Insurgent, snart, men der er også så mange andre bøger jeg vil læse!

en flænge Den anden bog jeg har læst er En flænge i himlen, eller The fault in our stars af John Green. Der er vidst ikke mange der læser bøger, det ikke kender denne. Der er blevet snakket en masse godt om den, så selvfølgelig skulle jeg også have fat i den.
Og jeg kan totalt godt forstå, hvorfor folk elsker den. Det er jo en helt anden genre end Divergent, og selvom jeg mest er til fantasy, så er det lige før, at jeg kunne lide En flænge i himlen bedre. Den var helt utrolig sjov, hvilket jeg elsker når bøger er, og samtidig var den rigtig sørgelig. Der blev i hvert fald grædt lidt. Eller en del. Det var en virkelig god blanding. Især de sjove dele kunne jeg godt lide. Det var bare godt! Desuden var karakterene skønne synes jeg.
Selvom jeg godt kunne lide bogen, var der nu alligevel et eller andet ved slutningen der ikke var som det skulle være. Om det var fordi bogen faktisk sluttede, hvor jeg ville have den til at fortsætte, eller om det var måden den sluttede på, er jeg ikke helt sikker på. Jeg tror desværre, at det er måden den sluttede på. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor, men det var nok bare ikke den slutning jeg havde håbet eller forventet… og det er jo lidt ærgerligt, især når jeg nu synes at bogen var super. Men udover det, hvilket virkelig er en lille del af min mening om bogen, så synes jeg det er en utrolig tankevækkende og smuk bog, og jeg vil nok sige, at det er en af mine yndlings.

Jeg er i øjeblikket igang med Beautiful Creatures (Mega lang bog mand!) som forhåbentlig kommer med i næste måneds “Læst i”!

4 thoughts on “Læst i: Januar 2013

    1. Jeg synes du skal læse den. Den er super. Der er ikke vildt meget kærlighed, men der er noget igennem hele historien. Det er bestemt ikke en mega romantisk historie, synes jeg.

Skriv et svar

