NaNoWriMo Dag 5 – Jeg er lidt doven, 10.000 ord skrevet (+Nye serier jeg er begyndt at se)

Oh my god. Jeg har simpelthen så doven. Jeg har hele dagen til at skrive, og alligevel ender jeg med først rigtigt at komme igang sent om aftenen. Hver morgen siger jeg til mig selv, at jeg skal bruge formiddaggen og eftermiddagen på at skrive koncentreret, og så kan jeg bruge aftenen på at se de serier jeg er igang med eller læse nogle bøger. Men i stedet ender jeg med at sidde og se youtube videoer eller sove til middag. Det er da dovent. Og det er nok også et tegn på, at jeg ikke har de mest fantastiske idéer lige nu.
Min historie har ikke noget overordnet plot. Jo, jeg ved hvad der skal ske, men det er bare ikke særlig spændende. Det er ikke verdens største plot. Det er bare ord. Jeg har også nogle sidehistorier eller sideplot, whatever man vil kalde dem, og de virker heller ikke rigtig til at fungere. Jeg synes det går lidt sløvt til.
Men på trods af disse ting (det lyder som om jeg hader det, og det går mega dårligt) så kan jeg godt lide de karakterer jeg har fået opdigtet, og jeg synes også, at jeg har fået skrevet nogle dialoger.

For at det hele ikke skal gå op i NaNo, så ville jeg lige skrive at jeg er begyndt at se to nye serier. Altså selve serierne er ikke nye, og de er som sådan heller ikke nye for mig, for jeg har hørt om dem, men det er nyt at jeg ser dem. Jeg er nemlig begyndt at se Prison Break og Modern Family. Prison Break er en serie jeg længe har ville starte på, fordi den bare lød interessant. Og det er den! Jeg er vidst kun 4 episoder inde, men jeg er mega spændt på hvad der kommer til at ske længere inde i serien. Det er bestemt en meget anderledes serie end hvad jeg normalt ser, men den er rigtig fed. Jeg er vild med sådan noget fængsels-noget.
Modern Family er genialt. Jeg begyndte faktisk at se de første gang det blev sendt i Danmark, men glemte vidst lidt om det. Nu ser jeg det på Netflix, og det er seriøst den sjoveste serie. Det er sådann en serie jeg Lol’er til. Ja, det gør jeg. Lol’er. Som skrevet i forrige indlæg, så er min yndlings Phil. Jeg synes den karakter er helt fantastisk, og skuespilleren og skøn! Jeg synes selve konceptet i serien er så herlig, og så kan jeg bare rigtig godt lide at følge de forskellige moderne familier og de skøre ting de kommer ud for.

Word Count: 10.743

Dagens billede er mit nye indkøb. Jeg har købt The Casual Vacancy. Jeg ved virkelig ikke hvorfor. Den var der i bogbutikken, og den var så pæn og ny, og der stod J. K. Rowling på den.. Så jeg kom til at købe den, selvom jeg slet ikke har budget til at købe sådan noget. Der er desuden ikke tid til at læse den lige foreløbig, og jeg er ikke oplagt til at læse engelsk, men på et eller andet tidspunkt skal den nok blive læst🙂

3 thoughts on “NaNoWriMo Dag 5 – Jeg er lidt doven, 10.000 ord skrevet (+Nye serier jeg er begyndt at se)

  1. Åha, vi er virkelig i samme situation. Jeg skriver på en roman, og i øjeblikket har jeg total skriveblokade. Jeg kan også få timer til at få med… ingenting? Bagefter sidder man i hvert fald og tænker “hvordan har jeg kunnet bruge hele dagen på youtube og min seng???” Mit bedste råd (som jeg selv benytter mig af) er at skrive på noget andet mere tilgængeligt, for at holde sig selv igang. F.eks. bare skrive i et worddokument, hvad man laver eller sådan noget. Hvis man først får fingrene igang, plejer det faktisk at hjælpe🙂

    I forhold til dine “nye” serier kan jeg fortælle dig, at jeg også har set Prison Break, og den er virkelig skøn! Dog kom jeg ikke længere end til og med sæson 2, for der syntes jeg egentlig, jeg havde fået nok. Men især sæson 1 er virkelig spændende, og så er Michael jo gude lækker! (total øv at han er gay i virkeligheden). Du kan i hvert fald godt glæde dig😉

  2. Hehe, det var altså også ret grænseoverskridende sådan at skulle rejse ud helt alene. Vi har aldrig rejst særlig meget i min familie og jeg har slet ikke været ude og rejse i ti år, så det var første gang som voksen, alene og alt muligt. Der var lige nogle grænser der skulle brydes. Også med hensyn til at spise alene og sådan i Chicago. Men der vil jeg til gengæld sige at jeg tror ikke jeg kunne have valgt et bedre sted end USA at starte med at “lære” at spise alene offentligt i. For derovre gør alle det nærmest.

  3. Det kan sagtens risikere at tage din opmærksomhed et stykke tid, men det er det værd. Da jeg havde skriveblokade med min roman (som jeg kom mig over i går – wee!) skrev jeg i stedet på en novelle, jeg har arbejdet på. Det betød, at jeg i to dage ikke kigge på min roman, men bare skrev på novellen, og det hjalp selvfølgelig ikke romanen videre. Men alternativet var, at jeg havde gået rundt og lavet ingenting, fordi jeg alligevel ikke kunne komme videre, og med novelleskrivningen holdt jeg i det mindste fingrene igang og inspirationen levende🙂 jeg synes, du skal prøve det. Det værste, der kan ske, er, at du konkluderer, det ikke er noget for dig, og så er du jo, hvor du er nu. Du kan ikke tabe noget😉

    Jeg skriver på en fantasyroman, som er en… ja, “rigtig” roman. Jeg har allerede haft den pitched til et forlag, der godt kunne lide ideen og gerne ville se den igen🙂 forhåbentlig vil du en dag kunne finde den i din lokale boghandler!

    Bare rolig, serien forklarer meget i flash-backs, så hvis der er noget, du ikke forstår nu, så kommer det helt sikkert senere. Det er rigtig spændende med den måde, de skal forsøge at bryde ud – især med alle Michaels tatoveringer. Du har noget at glæde dig til🙂
    Jeg var også dybt skuffet, da jeg fandt ud af, at Miller er gay. Jeg havde ham faktisk på min freebee-liste😉 (du ved, listen over personer, man må være sammen med, selvom man har en kæreste). Men det er typisk! Det er ligesom Barney Stinson fra ‘How I Met Your Mother’, som jo også bare er skøn. Han er også gay. Det sucks! Men heldigvis kan man jo kigge på dem alligevel😉

Skriv et svar

