NaNoWriMo Dag 3 – Datid i aften

Ok dag. Jeg er et stykke foran, og det har jeg tænkt mig at være hele vejen igennem Det er bare mindre stressende.
Jeg synes ikke jeg har vildt mange idéer i hovedet, så der er virkelig mange pauser i min skrivning. Og det er ikke helt fedt. Jeg elsker når man virkelig er “in the zone” og bare skriver skriver skriver, men det har jeg slet ikke nok idéer til lige nu. Forhåbentlig får jeg det når jeg når lidt længere ind i historien. Man kan jo håbe. Så ville det i hvert fald gå meget lettere.

Hvordan skriver man i aften i datid? Min historie er i datid og jeg skal skrive at de skal noget i aften.. det kan man da ikke? Det lyder jo dumt. I aften er jo i aften, forstå mig ret. Jeg ved det ikke, det lyder bare dumt lige gyldigt hvordan jeg skriver det, så nu har jeg i stedet skrevet denne aften. Det lyder også dumt, men det lyder bedre.
Ja min “inner editor” er konstant på vagt. Jeg kan ikke gøre for det.

Jeg er desuden rigtig dårlig til at beskrive ansigtsudtryk har jeg fundet ud af. Jeg skal tit sidde og lette efter de rigtige ord for at beskrive hvad en person viser. Hvad er dette ansigt f.eks😮 ? Altså jeg kan simpelthen ikke forklare det, men det er sådan et ansigt en af mine personer laver.

Word Count: 7037

(Jeg opdaterer min word count senere i aften. Jeg er ikke færdig med at skrive for idag!)

2 thoughts on “NaNoWriMo Dag 3 – Datid i aften

    1. Hvordan ville du skrive det hvis du skriver i alvidende fortæller,i datid, og skal forklare at personerne skal noget om aftenen. Altså som i “Han håbede at forestillingen i aften ville gå godt”. Alt andet er i datid. Det lyder forkert. Jeg ved godt at i aftes er dagen før, men det er selve den dag jeg skriver om, den aften der skal beskrives. Det kan godt være jeg gør det sværere end det er, men det irriterer mig at detnlyder forkert.

Skriv et svar

