The Seventh Son film! (The Wardstone Chronicals filmatisering)

Dagens indlæg kommer til at handle om The Seventh Son, en film jeg glæder mig utrolig meget til. Jeg vil gerne skrive et indlæg for at gøre Jer opmærksom på den kommende film, og bogen den er baseret på.
The Seventh Son er nemlig baseret på Heksejægerens Lærling af Joseph Delaney, første bog i en af mine yndlingsbogserier, nemlig The Wardstone Chronicals, eller The Spooks Books som den også kaldes (Wardstenen på Dansk).
Det er er godt stykke tid siden,at jeg fandt ud af, at der ville komme en film, men jeg blev så glad da jeg fandt ud af det. Det er jo altid spændende når ens yndlingsbøger skal filmatiseres!

Den første bog i serien hedder som sagt Heksejægerens lærling, og den har jeg faktisk anmeldt her på bloggen for et par år siden. Se HER. Serien er nok mere rettet til lidt yngre børn, men jeg har det end at falde for sådan nogle bøger. Jeg synes i hvert fald at det er en genial fantasy-serie, og den er fyldt med gys og spænding, lige som jeg kan lide det! Jeg har stadig ikke læst hele serien, men det skal jeg helt klart.

I dag kom jeg til at tænke over filmatiseringen igen, og selvom der ikke er meget ude endnu, så ved man hvem skuespillerne er, og så udkommer filmen vidst til oktober næste år.
Jeg har kendt til castet i et stykke tid, og synes det var lidt underligt at hovedpersonen er.. Gammel. Altså skuespilleren er Ben Barnes (Prins Caspian!) og han er 31. I bogen er hovedpersonen 12. Jeg har lidt blandede følelser om det, for han ER altså 12. Han er en sød lille dreng der bare er en super sej heksejæger. Og så gør de ham så meget ældre i filmen (nu ved jeg ikke hvor gammel der er meningen han skal se ud i filmen, men han ligner i hvert fald ikke en teenager). Men på en måde kan jeg godt lide det, for jeg tror at filmen på den måde kommer til at ramme det rigtige publikum, altså os som kan lide de der slags film😉.

Her er der et klip fra comic con sidste år!

Sorry, som man nok kan forstå, så glæder jeg mig rigtig meget til denne film. Det er den første serie hvor jeg rigtig har været med fra starten, før der kom casting på, og før mega mange er vilde med serien. Det er ret godt at, for en gangs skyld være lidt på forkant. Jeg plejer at være lidt langsom med de bogserier (ja, jeg er først nu gået igang med The Mortal Instruments!)

Jeg ville have proppet nogle billeder ind i dette indlæg, men der er ikke nogen bileder at vise. Så teksten må gøre det!

One thought on “The Seventh Son film! (The Wardstone Chronicals filmatisering)

  1. Ej, de bøger er altså gode! Jeg vidste slet ikke, at der kom en film. Men en 31 årig.. så skal det dælme også laves om til noget helt fantastisk, før jeg synes, det er en god idé! Glæder mig!

Skriv et svar

