“The most wasted of all days, is one without laughter”

HA HA HA.
I mit forrige indlæg skrev jeg, at jeg ville begynde at blogge for alvor.

Der har vidst været lidt stille på bloggen igen, men jeg har heller ikke haft så meget at skrive.

Dette indlæg kommer til at handle om den bog jeg senest har læst, nemlig Kvinden i buret af Jussi Adler Olsen. Det er godt nok et stykke tid siden, at jeg har læst den færdig, men jeg er simpelthen nødt til at skrible lidt ord ned om de følelser jeg havde efter af have læst bogen.

Kvinden i buret er helt klart en ny yndlingsbog! Jeg vidste allerede fra starten, at jeg ville synes om bogen. Ikke nok med, at mine forældre havde rost den til skyerne, og bagsideteksten virkelig talte til mig, så har denne bog også den bedste prolog jeg længe har læst. Det er umuligt ikke at blive fanget af sådan en prolog.
Jeg bliver vildere og vildere med krimigenren. Jeg elsker virkelig at læse sådan nogle bøger, der virkelig har et fedt plot, som er skruet sammen på den helt rigtige måde.

Slutningen på bogen er fantastisk. Det er længe siden, at jeg har læst en bog, hvor prologen og slutningen var lige gode. Og alt ind i mellem var lige så fantastisk.
Slutningen satte så mange følelser i gang hos mig, at jeg faktisk sad og græd. Hvis der er noget jeg elsker, så er det, når bøger bringer så stærke følelser frem hos én. Det er utroligt at tænke på, at en bog kan gøre det.
Det er helt klart en bog jeg vil anbefale til alle, især hvis man godt kan lide krimier. Desuden må jeg lige nævne hvor lidt jeg fatter, at denne ikke vandt årtiets bedste krimi sidste år. Det var Dinosaurens fjer der vandt, en bog jeg har anmeldt her på bloggen. En ganske ulidelig bog, efter min mening.
Nu glæder jeg mig til at komme i gang med de andre Jussi Adler bøger.

I øjeblikket er jeg i gang med den femte bog i En historie fra kanten serien, Himmelstormeren, og så læser jeg også lidt i Niceville (som er skrevet på den fedeste måde!)
På seriefronten går det stille og roligt. Jeg er løbet lidt sur i de serier jeg følger, fordi jeg følger lidt for mange. Jeg må snart vise et billede af det “serie-skema” jeg har lavet, så jeg kan følge med i hvilke afsnit jeg er kommet til (I know, jeg er så klog.. eller bare nedern. Det er nu super smart)
Det er dog nogle nye serier som jeg vildt gerne vil se. Det er f.eks Awake (Lucius Malfoy!) og The River (som virker SÅ plat, og uhyggelig, men alligevel vildt cool)

Er der andre der har læst Jussis’ bøger, eller har overvejet det?🙂

BTW, citatet er af E.E. Cummings. Jeg har lige fået en ny ipod touch, og dette er hvad jeg har fået ingraveret på den. Jeg synes det er et skønt citat.

3 thoughts on ““The most wasted of all days, is one without laughter”

  1. Jeg har læst kvinden i buret. Elsker den humor den er skrevet med!
    Åh, jeg har også et serieskeema. Kan ikke holde styr på, hvornår hvad kommer ellers. Følger med i for meget, kort og godt!

  2. Er det den amerikanske, som de også sælger på den engelske amazonside? For der står nemlig, at den muligvis ikke kan vises udenfor EU. Men det er jo ikke noget problem for os. Og den er billig!
    Jeg er altså også blevet helt bidt af den serie. Synes den er enormt fed! Nu har jeg jo kun set første sæson, men jeg glæder mig til at se mere.😀 Har kun hørt godt om den.

  3. Jeg kan godt lide den serie, han har skrevet. God humor, som Irene også skriver. Pt. har jeg læst de tre første bøger og har den fjerde bog liggende. Jeg vil dog fraråde hans bog “Washington-dekretet”. Den er virkelig opskruet, utroværdig og for meget på den der Hollywoodske måde, hvor man ikke tror, at der kan puttes mere action på – men det kan der!

Skriv et svar

