And so it begins… ALCATRAZ!

Omg. Jeg har lige haft de fedeste 45 minutter. Jeg har nemlig set det første afsnit af Alcatraz, en serie jeg har gået og glædet mig meget til, og jeg har ingen ord og alligevel lidt for mange ord. Kender I det?
Jeg er næsten målløs over hvor god en pilot det var, men samtidig har jeg bare lyst til at sige så meget som muligt, om alle de intryk jeg har i hovedet lige nu.

Hele vejen igennem episoden, sad jeg med hænderne oppe foran munden, jeg sad og skreg og råbte og jeg var vidst lidt for meget oppe og køre, hvilket mine forældre også har fået at føle, da jeg simpelthen var nødt til at løbe ind til dem og fortælle, efter jeg havde set episoden. Heldigvis er de vandt til, at jeg kommer og snakker så ivrigt om serier.
Men hold da op. Det er alt det fede i en serie. Den minder om LOST (btw, der er det fedeste “Lostmusik” med, som virkelig sætter stemningen), Flash Forward (jeg savner den serie😦 ) og sådan lidt CSI eller Kriminal inds eller hvad de nu hedder de serier. Jeg er nu ikke den største politi-serie-freak, og denne serie handler om et politi/efterforskiningshold, men jeg synes nu, at det er skide spændende alligevel. Jamen, jeg kan slet ikke komme mig over det.

Serien handler stort set om Alcatraz fængslet, hvor en masse fanger forsvandt i 1963. I nutiden finder man ud af, at de er kommet tilbage (ikke en dag ældre!) og holdet skal så prøve at finde ud af hvorfor og hvem og hvordan. Tro mig, det er meget federe en min lamme beskrivelse.
Og der var virkelig nogle fede twists og overraskelser.
Det fede ved denne serie er, at episoderne ikke kommer til at hænge sammen. Man kan godt se dem uafhængigt at hinanden, og alligevel forstå hvad der sker. Det var oprindeligt ikke planen med serien. men J.J Abrams (LOST!) synes det ville være for forvirrende ellers.. Og jeg er kun glad for, at det bliver sådan. For hvor meget jeg ellers elsker Lost, så kan jeg ikke klare endnu en af de der uforståelige serier.

Se Alcatraz! Seriøst.. bare gør det.Og hvis min fine ‘præsentation’ af serien ikke er nok.. så bare se den fordi Jorge Garcia, Hugo/Hurley fra Lost er med. Den dejlige mand!
Jeg har virkelig høje forventninger til denne serie. Jeg håber den bliver ved med at være lige så fed (og at den ikke bliver aflyst!)

7 thoughts on “And so it begins… ALCATRAZ!

  1. Hvor er det fedt, at du har fået stor glæde af den! Det tror jeg også, at jeg vil få. Især fordi jeg snart (selvom det muligvis først bliver til sommer) skal have mig en Lost marathon, hvor jeg ser ALLE SEKS sæsoner.

    Du har gjort mig hooked på den der serie Alcatraz. Jeg vil fluks gå i gang med den.😀

  2. Det lyder rigtigt spændende. Jeg er selv en stort serieelsker, men må indrømme at lige præcis Alcatraz er fløjet forbi min næse. Den skal dog helt sikkert lige undersøges, tak for tippet.

Skriv et svar

