Skriver…

en novelle.
Kender I det, når man med ét pludselig bliver inspireret til en historie, en novelle eller noget andet skriftligt, at man smider alt man har i hænderne og bare skriver? Sådan har jeg det nogle gange, faktisk sjældent, men jeg fik det lige nu.
Man skulle tro, at jeg havde fået nok af at skrive til NaNoWriMo, men når inspirationen er der… ikke?🙂

Jeg elsker at skrive noveller, fordi det ikke kvæver noget. De kan være så korte det skulle være, og man behøver ikke digte den vilde historie. Lige nu fandt jeg på en sød historie med en kvinde der har mistet sin mand, og tit besøger hans gravsted. Kvinden er kommet videre i livet, har fået en ny mand, en ny mand som tager med på kirkegården. Det er en novelle om at livet går videre. Og uden at det var meningen, er der kommet en del symbolik ind i den. Sådan noget elsker jeg.
Jeg elsker bare at skrive noveller! Desuden synes jeg, at sproget bliver så godt, når jeg skriver noveller. det er simpelt, men det er alligevel værd at læse.

Jeg har længe ville udgive en novellesamling, når tiden kommer til det. Jeg har en masse noveller, både skrevet i skoletiden og i fritiden, som passer til den novellesamling jeg har i tankerne. Selvfølgelig virker det mest som en drøm, sådan at udgive sine noveller, men jeg kunne godt tænke mig det. Det kunne være lidt sjovt.

Skriver I noveller?

One thought on “Skriver…

  1. Nej, det kender jeg desværre ikke. Er så idéforladt man overhovedet kan blive!😛 Men lyder da fedt.
    Elsker selv Sonnergaards novellesamlinger😀

Skriv et svar

