NaNoWriMo, status Dag 1

Så er NaNoWriMo i fuld gang, og Horace Sylvester Jameson (tro det eller lad vær’, der er faktisk tænkt MEGET over navnet! Og nej, det er ikke taget fra Harry Potter.. Jeg havde faktisk glemt, at det er en der hedder Horace, Horatio), hovedpersonen i min historie, er allerede godt på vej mod et fantastisk eventyr. Jeg glæder mig til at tilbringe resten af måneden sammen med han, og forhåbentlig lære ham lidt bedre at kende😀
Jeg tænkte, at jeg ville lave en lille status på dag 1. Måske gør jeg dette hver dag, eller måske bare en gang i mellem. På den måde kan I følge med i hvordan det går mig i dette skøre/skønne projekt!

Første dag kunne ikke være gået bedre! Bort set fra starten, hvor jeg kom til at skrive i nutid (jeg hader nutids-skrevne bøger!) Så det blev  hurtigt rettet, og jeg er nu på rette spor igen. Jeg skriver i jeg-fortæller, og min hovedperson er en 37årig mand. Ikke lige mit speciale, men det er skide sjovt at skrive noget andet, og have en anden hovedperson, end en kedelig teenagepige.

Noget jeg kan mærke allerede nu er, at jeg rigtig gerne vil researche. Jeg har allerede brugt nettet lidt, for at få de rigtige informationer, få rigtige efternavne, finde den helt rigtige bil til min hovedperson. Og jeg elsker det! Det er bare sådan en fed måde at komme i skrivehumør på, og det er fedt at få lidt flere rigtige informationer og facts med. Min far hjalp mig faktisk med det med bilen. Vi valgte en Vauxhaull Viva, hvis I har lyst til at se hvilken spand min hovedperson kører i ;D.
Jeg tror NaNo bliver godt i år. Desuden skriver jeg kronologisk denne gang. Sidste år sprang jeg frem og tilbage, hvis jeg pludselig fik en idé til noget der skulle ske i slutningen eller i midten. Det efterlod en helvedes masse redigering og “fyld-arbejde”, og det vil jeg undgå i år.

Word count, dag 1: 3397
Skrive-musik(det musik jeg har lyttet til mens jeg har skrevet.. duh), dag 1: The Twilight saga New Moon (især New Moon The Meadow!)

Hvem deltager i NaNoWriMo. Hvordan går det for jer?

2 thoughts on “NaNoWriMo, status Dag 1

  1. Hahah, hvor er det fedt du valgte den bil! Den er seriøst bare herre sej og totalt retro!!😀

    Og han lyder da spændende! Jeg synes også, at det er rart til en forveksling når man skriver historier, at det ikke altid er en teenager med en masse tøseproblemer. Super fedt!!

Skriv et svar

