Så er det snart den tid på året

Den tid hvor man kommert til at stresse helt vildt, hvor alt andet bare er helt ligegyldigt, den tid hvor man mangler tid, og den tid hvor man har lyst til at lave alle mulige andre ting, men ikke kan, fordi man skal skrive skrive skrive skrive.
Det er tid til NaNoWriMo!. National Novel Writing Month.  Jeg var med sidste år og vandt, og aldrig har jeg prøvet noget så hårdt og fantastisk på samme tid. Jeg fik virkelig presset mig selv til det yderste, og endte med at få skrevet de 50.000 ord. Det satser jeg på at gøre igen i år.

Jeg har længe gået og glædet mig til NaNoWriMo, fordi jeg synes, at jeg har idéen til en god historie, som jeg gerne vil i gang med at skrive, og se hvor dén idé bliver ført hen. Desuden føler jeg, at jeg har lidt bedre styr på det i år, fordi jeg har lidt viden fra sidste år, som jeg kan bruge denne gang. Og det synes jeg er rart.

Desuden har jeg, for at motivere mig selv lidt mere, bestilt lidt skønne ting fra NaNoWriMo’s shop, blandt andet en notesbog, en totebag og en planlægningsbog. Det virker måske ikke som en stor hjælp, men for mig er det rart at have noget som ligesom minder mig om, at denne måned altså står på NaNoWriMo.

I år bliver nok lidt hårdere end sidste år, da jeg kommer senere hjem fra mit praktiksted end jeg gjorde sidste år. Nu kommer jeg nemlig først hjem klokken 17, så det bliver godt nok hårdt. Men, så har jeg min ugentlige fridag (da jeg er i praktik i en udflytterbørnehave), så de fridage på bruges på at skrive. Og så er der jo også altid weekenderne, så mon ikke nok det skal gå?

Sidste år var mit mål 20.00 ord, og det vil det også være i år. Men ligemeget om jeg skriver 10.000, 20.00 eller når de 50.000, så synes jeg det er helt fint. Jeg vil bare igang med at skrive!🙂

3 thoughts on “Så er det snart den tid på året

  1. Ååh.. Jeg vil også så gerne, men jeg har virkelig mange lektier og afleveringsopgaver for i den kommende tid, og jeg har heller ikke rigtig tænkt nogen historie igennem. Så måske jeg bare skulle vente til næste år?

  2. Jeg glæder mig også!😀 Mit første år. Og jeg har så allerede optaget to weekender der går med laboratoriekurser i forbindelse med skolen – udover de daglige lektier. Har eksamen i december/januar, så skal have lavet en masse skoleting. Åhhhh stress haha🙂

Skriv et svar

