Serieanbefaling; Misfits

Så er det vidst på tide med endnu en serieanbefaling, og denne gang vil jeg anbefale serien Misfits. Og det er lige i rette tid til sæson 3, som starter på mandag. Så jer der ikke har set serien før, kan lige nå at få set de to første sæsoner, inden den tredje går i gang. Der er nemlig kun 6-7 episoder i hver sæson, så det er jo lige til at overkomme.

Misfits er en britisk science fiction serie, der handler om fem unge mennesker der har fået samfundstjeneste, af forskellige grunde. De er alle vidt forskellige, og det er fedt at se en gruppe der er så forskellige fra hinanden, og se hvordan de har det sammen. Der er den sære stille fyr, den lidt for kække og sjove fyr, den lækre ligeglade pige, den cool sportsfyr og slå på tæven tøsen. En fantastisk sammensætning. Skuespillerne er helt fantastiske, og de virker også som dejlige mennesker, når jeg har set interviews med dem. Det synes jeg er en rigtig skøn ting, at de bag kameraet også er lige så dejlige, som man ser dem i serien.
De fem Misfits bliver fanget i en storm, en ret voldsom storm med kæmpe hagl, og snart efter finder de ud af, at de har fået specielle kræfter. Jeg vil selvfølgelig ikke skrive hvad de er, da det er noget I selv skal finde ud af, hvis I vil se serien. Men det er bestemt nogle kræfter som til tider er til besvær, og som til tider reder gruppen fra nogle dumme situationer.
Det er sådan set det serien handler om. De kommer ud for en masse ting, som de klarer, eller ikke klarer, sig igennem ved hjælp af deres kræfter.
Desuden er noget af det fede, at deres kræfter passer til deres personligheder. Det er virkelig godt og gennemtænkt, så de har kræfter der passer præcis til dem!

Det lyder måske nedern, og jeg var selv lidt tøvende, da jeg fandt ud af, at serien handlede om nogen der bliver fanger i en storm og får superkræfter. Ja, det lyder ikke specielt fedt beskrevet på den måde, men tro mig. Det er en af de fedeste serier jeg har set, og den er i hvert fald i min top 5 over yndlingsserier.. Hvilket siger en del, når det kommer fra mig!! (Der er virkelig konkurrence om at få pladser dér, men Misfits har fortjent det!)
Den er sjov(virkelig virkelig sjov!), spændende og helt vildt god. Så gør jer selv en tjeneste, og se et par af afsnittene. Hvis ikke man vil se den for handlingen, så kan man i hvert fald se den for de fantastiske britiske accenter, som bare gør serien. Det er bare det skønneste!😀

Episoderne er på 45 minutter, men som sagt er der kun 6-7 episoder i hver sæson, så det skulle hurtigt kunne ses!😀

Og og og, I får også lige traileren, fordi… den er god. Men selve serien er meget bedre end den bliver vist her!!
youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ODl-kAhVsXY

Er der nogen der har set Misfits, eller nogen der kunne overveje det, efter denne lille smøre? :]

Btw, det er nok ikke den bedste idé at søge for meget om Misfits, fordi der ligger en masse spoilers rundt omkring på nettet, som man bare ikke skal vide! Så man må vente med at søge billeder og info og sådan efter man har set begge sæsoner, ellers er jeg sikker på, at man nok skal ødelægge det for sig selv.

2 thoughts on “Serieanbefaling; Misfits

  1. Jeg hælder også mest til at deltage i år. Det synes jeg næsten, at jeg skylder projektet og mig selv, efter det gik så godt sidste år. Tak for rådet! Du har helt ret i, at det jo ikke er tvang, og jeg bare kan stoppe, hvis tiden bliver for knap. Problemet er bare, at jeg er lidt af en dårlig taber, selv hvad angår sådan et projekt som NaNoWriMo. Hehe.😉

  2. Ja, NaNoWriMo skaber en helt særlig atmosfære, og jeg synes bare, at man bliver så glad og skør (på den gode måde) af projektet.🙂 Og man kan ikke komme udenom, at man som skribent får en god udfordring ud af det.

    En af de andre ting, der til gengæld også trækker mig i den anden retning, er, at jeg skal skrive SRP (studieretningsprojektet) i de to første uger af december. Det er den største opgave på 3. år på HHX, så jeg vil gerne have overskud. Men jeg tror nu alligevel, at jeg kommer til at give NaNoWriMo en chance i år, for jeg har nogle idéer, som jeg gerne vil se på skrift.😀

Skriv et svar

