Når bøger ikke er som man troede

Så fik jeg læst The Body Finder færdig, bogen jeg købte for et par uger siden, fordi den bare lød helt vildt spændende på bagsiden. Oh boy, how I was fooled. The Body finder blev hurtigt til sådan en bog jeg ikke kunne lade være med at læse i, fordi jeg bare synes den var så dårlig. Det var ikke sådan en bog der var så dårlig, at jeg gav op og lagde den fra mig, og sådan har jeg det sjældent med bøger. Det er sjældet jeg giver op på en bog, og det er sjældent, at jeg ikke kan lide bøger. Jeg har en meget bred smag i bøger, som så meget andet, og derfor er det helt underligt for mig, at have læst en bog, som jeg ikke har kunnet lide. Jeg plejer at kunne lide de bøger jeg læser, nogle mere end andre selvfølgelig, men på et eller andet plan, kan jeg altid lige de bøger jeg vælger at læse, og jeg nyder den altid, også selvom de måske ikke lige viser sig at være sådan som jeg troede ud fra bagsiden.

The Body Finder er noget af det sjoveste læsning jeg længe har haft i hænderne. Min søster var ligefrem ved at få spat af mig, fordi jeg hele tiden blev nødt til at læse om fra den. For mig var det bare en humoristisk bog, og jeg havde svært ved at tage den seriøst, selvom den handlede om mord på piger, og alt for meget kærlighed.. plat plat kærlighed. Jamen dog, nu ved jeg hvad jeg skal læse når jeg har brug for et godt grin.

Det ærgerlige er dog, at jeg havde håbet, at det var en virkelig god bog. Bagsideteksten fangede mig med det samme, forsiden på bogen er flot, så selvfølgelig måtte jeg købe den, for dumme 200kr, og så viser det sig, at det bare ikke er den bog jeg troede det ville være. Slet ikke endda. Den havde potientale til at blive rigtig god, for selve idéen, med en pige der kan høre ekkoer fra døde og mordere, er ret sej, men den bliver bare brugt helt forkert i denne bog. Sikke en skam.

Btw, The Body Finder er skrevet af Kimberly Derting, hvis nogen skulle være interesserede i at læse den.. og de andre tre i serien. (omg.. jeg er næsten nødt til at læse dem også)

Sker sådan noget tit for jer, hvor I tror en bog er noget, men så viser den sig at være noget helt andet? Og hvad gør I, hvis I støder på sådan nogle bøger, bliver I ved med at læse, i håb om, at bogen bliver bedre, eller skrotter I den?

5 thoughts on “Når bøger ikke er som man troede

  1. Hvis de er helt hjernedøde og tåblige og kedelige lander de bagerst i bogreolen. Ellers plejer jeg som regel at læse dem færdige. Jeg kæææmper mig igennem dem..

    Jeg bliver da næsten nødt til at læse tje body finder.. Jeg elsker også bare sådan noget totalt langt ude kærlighed. Det er så dårligt at det er godt. Haha. Men mon ikke om man kan låne den på bib? 200 er lidt pebret for en l*rtebog😉

    1. Det plejer jeg også at gøre. Det er jo egentlig lidt spild af tid, når man nu kunne smide bogen fra sig og vælge en bedre bog. Men det er bare så ærgerligt ikke at læse bogen færdigt, når man er begyndt.

      Du må simpelthen læse den. De første 70 sider handler om hvor forelsket hovedpersonen er i sin bedste ven, og hvordan det ikke kan gå, når de nu har været bedste venner hele livet.
      Den kan nok godt lånes. Jeg ærger mig over at have brugt 200 kr på den, især når jeg havde noget andet jeg helt vildt gerne ville have. Æv!

  2. Det kommer an på så meget… Oftest læser jeg bogen færdig, men ind imellem skrotter jeg den – hvis jeg begynder at blive forvirret over hvem der er hvem og hvorfor de gør som de gør, fordi jeg har sovet igennem det stykke – så kan man sku lige så godt give op…

    Jeg er dog lidt forvirret. Du skriver at den er vildt dårlig, me nat du alligevel var ved at dø af grin (og skal læse den igen, hvis du engang mangler et godt grin), og at du bliver nød til at læse de næste tre… Hmm… Forvirring!?!

    1. Jeg tror hun mener, at den er så dårlig, at den næsten er god. Kender du ikke det? En eller anden totalt plat/dårlig bog/film der bare er så plat at den er god?😉

    2. Jeg har det på samme måde. Hvis jeg bliver alt for forvirret, og for eksempel glemmer hvem personen i historien er, så er det i hvert fald en bog det bliver skrottet. Men det er så heldigvis sjældent at det sker. Jeg er så stædig når det kommer til at læse bøger færdigt😀

      Og det er lige som Mette siger. Den bog er simpelthen så dårlig at den er god. Det var ikke sådan en bog jeg havde lyst til at lægge fra mig, fordi det at den var så dårlig og kliché-agtig, gjorde den bare virkelig sjov. Desuden var jeg bare var nødt til at se hvor den endte henne😀

Skriv et svar

