Harry Potter.. “It all ends”

I forgårs var jeg så, endelig, inde og se Harry Potter and the deathly hallows part 2. Og inden det, nåede jeg faktisk at læse bogen færdig, dvs. at jeg læste den på under en dag. Jeg måtte bare læse den, inden jeg skulle se filmen, for sådan kan jeg bedst lide det. Og jeg må indrømme, at jeg elsker den bog utrolig meget. Det har aldrig været min yndlings, men nu er den godt oppe på listen. Jeg lagde mærke til så mange ting, da jeg læste den denne gang, og det er bare en utrolig smuk bog, og jeg tudbrølede mange gange. Især i yndlingskapitlet, Prinsens fortælling. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste der har det på den måde, omkring det kapitel ;D

Filmen.. var skide god, og som alle andre fans, er jeg vildt ked af, at der ikke kommer flere. Dog synes jeg ikke, at dette er “The end”, og det irriterer mig, at det bliver opfattet sådan. Ja, der kommer ikke flere film, men det betyder ikke, at dette er slutningen på Harry Potter. Det er slutningen på filmene. Bøgerne er her stadig, dem der startede det hele, og filmene kan stadig ses igen og igen. Fandommen er det samme. Dette er ikke slutningen på Harry Potter. Tag fat i en Harry Potter bog og se bare.. det er ikke slutningen.
Nå, men jeg elsker den film. Jeg kunne klart bedst lide anden halvdel af part 2.. og nøj hvor blev der grædt meget. Helt fantastisk.

One thought on “Harry Potter.. “It all ends”

  1. 2. del er helt klart bedst – det er ikke fordi, der sker overvældende meget i 1. del (men det er nu også rart med lidt ro og fordybelse – det har filmene ikke ligefrem båret præg af), og så er der flere prægtige scener i 2. del. Jeg er ret vild med Snape-scenerne, men det store angreb er jo fantastisk – fik næsten samme følelse som den store kamp i LOTR2🙂

Skriv et svar

