LÆST; The death and life of Charlie st. Cloud af Ben Sherwood

Originaltitel: The death and life of Charlie st. Cloud
Forfatter: Ben Sherwood
Genre: Romance, Fantasy
Sideantal: 277

Bogens bagside:
Charlie st. Cloud was a blessed boy, destined to do good things in high places. But all that changed the night he survived the car crash that killed his little brother, Sam. Years later, Charlie is still trying to atone for his loss. He has stayed at home, in his snug New England fishing village, tending the lawns and monuments of the ancient cemetery where his brother is buried. You see, Charlie is graced with an extraordinary gift: he can see, talk to, and even play catch with Sam’s spirit. Theirs is a perfect, magical world, untroubled until Charlie meets Tess, a captivating, adventurous, yachtswoman. Suddenly he is faced with a choice – between death and life, the past and the present, holding on and letting go.
________________________________

 The death and life of Charlie st. Cloud var slet ikke som jeg forventede. Ud fra traileren til filmen, var dette bestemt ikke sådan jeg havde forestillet mig bogen. Men jeg er ikke skuffet. Jeg synes bogen var helt fantastisk.
Jeg synes, at bogens bagside får bogen til at lyde utrolig spændende, og det er helt bestemt en bog jeg ville have lånt hvis jeg havde fundet den på biblioteket.

The death and life of Charlie st. Cloud er spændende, rørende og utrolig smuk. Bogen handler om kærlighed, familie og om at holde fast og give slip, alle ting som til tider kan være rigtig svært, hvilket det også er i denne bog. For Charlie er det svært både at holde fast i kærligheden og sin døde bror, og han er derfor nødt til at vælge.
Jeg elsker Ben Sherwoods skrivestil. Jeg synes den er så flot og medrivende, og jeg synes det er nemt at blive suget ind i handlingen.

Jeg må indrømme, at jeg fældede nogle tårer I slutningen af bogen, hvilket jeg ikke lige havde regnet med.  Jeg er ikke over vild med slutningen, jeg kunne måske godt have forestillet mig noget andet, men om ikke andet var slutningen smuk og sød og jeg kunne bare ikke lade være med at græde lidt. Og hvis der er noget jeg kan lide, så er det bøger der kan få en til at græde.

The death and life of Charlie st. Coud er nok en af mine yndlingsbøger, den er i hvert fald godt derop af. Jeg ved ikke helt hvorfor, eller hvordan jeg skal forklare det, men jeg synes bare, at det er en helt fantastisk bog, som virkelig har været en fornøjelse at læse.

Bedømmelse:

Skriv et svar

