LÆST: The short second life of Bree Tanner

 

Jeg har nu fået læst Eclipse færdig, og straks efter at have læst den, begyndte jeg på The short second life of Bree Tanner. Den blev jeg så færdig med i går.

Jeg er ret “imponeret” over bogen. Jeg kan faktisk rigtig godt lide dem, selvom jeg næsten ville have ønsket at den var længere. Men alligevel var det ret tilpas med de der 178 sider, som var ret overskueligt.

Om bogen: The short second life of Bree Tanner handler om Bree Tanner, som bliver introduceret i den tredje Twilightbog, Eclipse. Bree Tanner er en newborn vampyr, dvs. at hun næsten lige er blevet vampyr. Derfor er hun meget stærk, og også meget tørstig efter blod. Bogen ses ud fra Brees synsvinkel, og beskriver hvordan hun bliver venner med en anden vampyr Diego. Sammen prøver de at finde ud af, hvad deres leder Riley har i færd med (De er alle, alle de newborns der nu er, ”lavet” af en vampyr omtalt som”hende”, som vi i Eclipse ved er Victoria).  

Hvad synes jeg om bogen?: Jeg synes den er rigtig god. Jeg synes det er fedt at se en del af Eclipse fra en anden synsvinkel, og få indblik i newborns. Jeg synes at den er rigtig fin og kort, og den beskriver en masse ting. Jeg kan rigtig godt lide, hen mod slutningen, hvor man ser hele samtalen mellem Volturi og Cullens, men ud fra Brees synsvinkel. De siger det samme som i Eclipse, men det er Bree der hører det, og man læser ligesom hvad hun tænker og sådan. Rimelig fedt!

Hvad er godt?: Jeg synes som sagt, at det er fedt at se Eclipse ud fra en anden synsvinkel. Det er ret cool at få nogle idéer om, hvordan livet er som newborn, og bare have lidt mere viden om hele den newborn army man hører om i Eclipse. Desuden synes jeg det er fedt, at man kan genkendte nogle scener fra denne bog (ikke Eclipse), i de trailers jeg har set fra Eclipse filmen. F.eks. det med at de kommer op af vandet, osv., hvilket der bliver meget tid på at blive forklaret i bogen, hvordan de bevæger sig i vandet. Derfor tror jeg, at det er rigtig smart, at have læst denne bog før man ser filmen, hvilket også var det jeg læste, at Stephenie Meyer havde sagt at man skulle.

Hvad er dårligt?: DER ER INGEN KAPITLER! Undskyld mig, men hvilken bog har ikke nogen kapitler? Hvornår fan*en skal man så stoppe og sætte sit bogmærke!? Ikke gennemtænkt, slet ikke. Jeg kan godt følge idéen, med at der ikke skal være kapitler, da det på en måde ville ødelægge “flowet” i historien, men helt ærligt! En bog uden kapitler.. nu må du lige. Bortset fra det er der ikke så meget der er dårligt. Jo, det er dét dér vildt irriterende “papiromslag” om bogen, sådan nogle hader jeg, men det er jo ikke værre end, at man kan tage det af, og sætte det på når man er færdig med at læse.

Bedømmelse af bogen:
* * * * *

Jeg giver bogen 4 stjerner. Den var rigtig god og hyggelig, men den er heller ikke “wow”. Men det er bestemt en bog alle Twilightfans skal have læst, for den er virkelig god!

Nu er jeg gået i gang med Wardstenen serien. Jeg har haft bind 1 i jeg ved ikke hvor lang tid, og jeg fik så bind 2 i feriegave af mor, så jeg tænkte, at det var på tide at jeg begyndte på den. Jeg har læst ca. halvdelen, og den er gooood. Og skide uhyggelig. Det skal nok vise sig, at være en rigtig god serie😀

2 thoughts on “LÆST: The short second life of Bree Tanner

  1. Bogen er en novelle til Eclipse, så jeg tror at det er derfor den ingen kapitler har🙂 men fandt det også selv ret irriterende. For hvor skulle jeg stoppe og lægge mit bogmærke?!

    1. Det er nok derfor, men jeg synes stadig, at det er virkelig iriterende! For ja, hvor skal man sætte bogmærket? Jeg hader, at stoppe midt inde i det hele. Men så er det jo bare rart, at bogen ikke er så lang😀

Skriv et svar

