LÆST: BRAN HAMBRIC THE FARFIELD CURSE AF KALEB NATION

 

Nu har jeg endelig fået læst Bran Hambric, The Farfield Curse! Jeg købte den i september, men har bare ikke haft tid til at læse den før nu.. Og nu kan jeg slet ikke vente til den næste bog i serien kommer!

Bogen er jo skrevet af Kaleb Nation, en vlogger jeg følger på Youtube, og som jeg har fulgt i ret lang tid. Jeg synes han er fantastisk, og han inspirerer mig helt vildt til at begynde at skrive en bog. Hans egen historie om hvordan han startede sin bog, er helt vildt god, og nu kan hans bog købes i boghandler i USA, og det er jo helt fantastisk! Det ønsker jeg virkelig også sker for mig engang!

Jeg synes det er en helt fantastisk bog, og den har allerede fået en plads på min hylde med yndlingsbøger.. og det siger jo en del! Den var så meget bedre en jeg havde forventet, så den har virkelig været en fryd og læse. Jeg læste den på to uger, og det synes jeg ikke er så slemt, når man tænker på at den er på 400 sider og engelsk! Så det synes jeg sådan set er ret godt klaret!

Now, videre med bedømmelsen!

Hvad synes jeg om bogen?: Jeg synes den er virkelig god! Det er lige en bog for mig. Jeg er helt vild med idéen om at der er forskellige former for magier, som kan nogle forskellige ting og sådan. Det synes jeg er virkelig fedt. Desuden er jeg helt vild med at der er nisser med i. Det er sjældent, at man finder bøger nu om dage hvor de handler om nisser. Det synes jeg er herligt! Karaktererne i bogen er også bare herlige. De har alle hver især nogle skæve personligheder som er virkelig skønt. Jeg elsker især Mabel og Sewey.. De er bare fantastiske. Hende med sine mange piller, og ham med sit sprog og de ting han siger.

Hvad er godt?: Det hele? Jeg synes den er velskrevet, plottet et godt og selve stemningen er bare vildt god. Desuden minder dem mig en del om Harry Potter, der er mange ting der er lidt som i Harry Potter, hvilket kun er en god ting. Harry Potter er jo gode, og det er denne bog bestemt også! Det eneste jeg kan sætte en finger på er, at jeg synes den var lidt svær at forstå. Måske et det fordi den er på engelsk, og jeg derfor ikke fangede det hele, eller også skal jeg bare læse den en gang til for at få det hele med. Men det er jo blot småting.

Hvad er dårligt?: Lidt svær at forstå, som skrevet ovenover. Men der er også mange ting at holde styr på, så jeg tror altså bare det er fordi man skal læse den lidt flere gange. Ellers synes jeg ikke at der er noget der er dårligt!

Bedømmelse af bogen:
* * * * *

Hvis det ikke kunne ses ud fra bedømmelsen, så kan jeg virkelig godt lide denne bog. Der er magi, der er humor, der er spænding, og det hele passer så godt sammen! Så derfor kan jeg kun give denne bog 5 stjerner. Nu håber jeg blot, at de næste i serien bliver lige så gode!🙂

Skriv et svar

