Læst: DELTORAS BÆLTE SERIE 1

Billedet er af den sidste bog, bind 8, Tilbage til Del

Nu har jeg endelig fået læst hele første serie af Deltoras Bælte færdig. Jeg læste nummer 1 og 2 for meget lang tid siden, jeg mener virkelig virkelig lang tid siden, men så kom jeg faktisk ikke længere. På det tidspunkt læste jeg ikke rigtig så meget. Men nu har jeg endelig fået læst samtlige 8 i den første serie i Deltoras Bælte, og wow. De har godt nok været en fryd at læse!

Så dette bliver en bedømmelse af selve serien som sådan, da jeg ikke gider skrive om alle bøgerne. Så jeg synes dette er en smart måde at gøre det på!

Hvad synes jeg om bøgerne?: Jeg synes de er fantastiske. Jeg er vildt med alt ved dem. Hver bog er 140-45 sider, hvilket jeg synes er en god længde. De er dejligt hurtige og nemme at læse.

Selve historien er bare super god! Man følger Leif, Barda og Jasmin, i deres søgen efter 7 ædelsten, som hver besidder en magisk kraft, til Deltoras Bælte, og i hver bog finder de så en ædelsten. I den sidste bog skal de så finde Deltoras arving, og det bliver lidt af en spændende slutning kan jeg godt sige. Jeg elsker hvor eventyrlige bøgerne er, hvor meget spænding der er, og alle fantasidyrene og navnene. Det er noget af det bedste ved bøgerne!

Hvad er godt?: Alt det ovenstående!

Hvad er dårligt?: Det eneste jeg finder dårligt, eller irriterende er, at der er så mange bøger, men at de ikke er særlig lange. Det ville have været fedt hvis det var 3 længere bøger.. Selvom jeg er vildt med idéen om 7 ædelsten, der bliver fundet over 7 bøger.. Det er altså fedt!

Bedømmelse af bøgerne:
* * * * * 

Fem? Jeg elsker dem! De er virkelige hyggelige, og at de kan læses på 2 dage er bare virkelig fedt! Det er bare nogle virkelig gode bøger!

Jeg glæder mig til at bedømme Bran Hambric, som jeg er igang med i øjeblikket. Den er gooood!

Skriv et svar

