LÆST: HYPNOTISØREN AF LARS KEPLER

Nu har jeg så endelig fået læst Hypnotisøren færdig, her for et par dage siden. Det har godt nok været en hård omgang at komme igennem den, men nu er jeg endelig færdig. Og jeg må indrømme, at den ikke var så forfærdelig som jeg allerførst havde syntes. Den første halvdel af bogen var jeg ikke særlig vild med, kun på nogle punkter kunne jeg godt lide den. Men anden halvdel kunne jeg faktisk rigtig godt lide. Det var som om hele bogen skiftede lidt stil, også fordi den gik over i at være skrevet i datid i stedet for nutid.. Jeg kan virkelig ikke snuppe når bøger eller tekster er skrevet i nutid. Andel halvdel handlede også lidt om noget andet, og det er på en eller anden måde ret fedt.
Og bogen er ikke skrevet at Lars Kepler, men af forfatterparret Alexandra Coelho Ahndoril og Alexander Ahndoril.

Hvad synes jeg om bogen?: Jeg synes den er fin nok. Den er da ret spændende, og historien er i sig selv også okay, men jeg synes virkelig ikke at den er noget specielt, og det er nok ikke en bog jeg kommer til at læse igen. Der er mange gange at den er ret spændende, og at man faktisk sidder og gider, at læse den. Andre steder synes jeg bare at den er kedelig og ufatteligt dårligt skrevet. Så alt i alt er den vel fin nok, men det er godt nok ikke min yndlingsbog. Langt fra.

Hvad er godt?: Andel halvdel af bogen, som jeg vidst også har pointeret. Jeg kan godt lide at man ser tilbage på hovedpersonens liv som hypnotisør, og får historien bag hvorfor han stoppede, og historien bag alle hans patienter. Det synes jeg er rigtig fedt. Desuden er det fedt at den skifter fra at være skrevet i nutid til datid. Jeg kan tusind gange bedre lide ting skrevet i datid, så derfor synes jeg at det var meget federe at læse! Jeg synes bare at handlingen var federe i anden halvdel af bogen.
Hvad er dårligt?: Tja.. For det første bryder jeg mig virkelig ikke om skrivestilen. Den er skrevet i nutid og til tider går det lige en anelse for hurtigt, så man ikke fatter en skid af hvad der sker! Det irriterede mig voldsomt da jeg læste den! Det er bare skrevet på en irriterende måde, som jeg synes var ret svær at se bort fra. En anden ting er, at handlingen er lidt forvirrende synes jeg. Det er som om der bare skal presses så meget som muligt ind i bogen, og det bliver en anelse for meget. Og noget af det dårligste er, at selve plottet om Josef Ek, som skulle være den farlige, og som faktisk har gjort nogle slemme ting, ligesom bare forsvinder, og så hører man ikke mere til det. Hvad fanden sker der med Josef? Skal han bare rende rundt og slå flere folk ihjel og udnytte sin søster? Det giver bare ingen mening!

Bedømmelse af bogen:
* * * * *

Jeg giver bogen 2 stjerner, da jeg ikke synes den fortjener mere eller mindre. Den er god, men ikke bedre end 2. Jeg ser ikke mig selv læse Hypnotisøren igen.. medmindre jeg keder mig.
Så som man kan høre, er jeg ikke voldsomt vild med denne bog, selvom jeg virkelig ønskede at være det. Mor og far synes den er så god, og jeg ville virkelig også gerne have kunnet lide den, men den er sku ikke lige mig. Som sagt, den er okay, men ikke noget specielt.
Men jeg er godt nok glad for at endelig at have læst den. Nu kan den krydses af listen 😀

Skriv en kommentar