Læst: The House of Night, Marked af PC Cast og Kristen Cast

marked

 

Efter at have læst Twilight og New Moon endnu en gang, gik jeg i gang med at læse den første bog i  The House of Night serien, Marked, som jeg købte da jeg var i Malmö. Jeg har ville læse denne her bog i så lang tid, og havde glædet mig rigtig meget, og nu er jeg så færdig med at læse den (Og har bestilt de 3 næste i serien ;])

Hvad synes jeg om bogen?: Jeg er helt vild med den. Jeg havde som sagt glædet mig rigtig meget til at læse den, og den levede virkelig op til mine forventninger. Det er bare en super bog, og jeg glæder mig sådan til at læse de næste i serien!

Hvad er godt?: Handlingen er rigtig god, og selve vampyrtemaet er så anderledes end så meget andet. I denne bog bliver de ikke bidt for at blive vampyrer, de bliver “marked” og skal herefter gå på The House of Night, en skole for unge vampyrer, der skal gennemgå forvandlingen fra menneske til vampyr, uden at dø. Jeg elsker denne helt anderledes ‘take’ på vampyrer. Det er friskt, og super spændende. Det er dejligt at læse om vampyrer der ikke bare drikker blod og er super smukke, men som faktisk er ret almindelige. Plus at hovedpersonen, Zoey, er meget speciel, og slutningen lægger virkelig op til nogle rigtig gode efterfølgere.

Hvad er dårligt?: På en måde synes jeg, at der sker for lidt. Det er en kort bog på ‘kun’ 306 sider, men der sker ikke så forfærdeligt mange ting. Zoey ankommer til skolen, man hører om hendes timer, hun forelsker sig, får venner blah blah.. Essensen i historien kommer først til sidst, og lægger så op til de mange andre bøger i serien.

Bedømmelse af bogen:
* * * * * Jeg giver bogen 5 stjerner ud af 5, fordi den netop er så anderledes. Desuden er jeg vild med bogserier, og jeg glæder mig til igen at læse om Zoey og hendes nye liv. Jeg synes helt sikkert, at det er en fantastisk bog, og jeg er glad for at den er en del af min bogreol.

Skriv et svar

